Hårtrender våren 2010

Hej alla glada!

Har kollat in vårens hårtrender. Som vanligt är det massa olika trender som gäller, men jag har valt ut de mest dominanta. Jag tycker inte hårtrender ska följas slaviskt, för alla passar verkligen inte i t ex en androgyn backslick! Men det är alltid kul att inspireras.

En stor trend i vår är flätan. Finns i massa olika utföranden, både vanlig, lös på sidan eller en fiskbensfläta.



Knutar som klassiska Chignons varvas med ballerinafrisyrer och avancerade uppflätade uppsättningar. Jag älskar knuten mitt uppe på huvudet, med mycket volym i. Ska inte vara för mycket "Britney-tofs".





Mjuka lockar gäller istället för de hårda, stylade Jessic Simpson "Hollywood-glam" lockarna som har dominerat länge. Antingen väldigt feminina, nästan 40-tals inspirerade eller långt 70-tals hår med slarviga, mjuka lockar.





Wet-look is back! Både som en androgyn, Dandy-look, och en lång frisyr. Kan vara på sidorna eller i benan. En något svårburen trend, men väldigt effektfull! Blir mycket fin i editorials.




Korta frisyrer är alltid fint! Mycket långa svepande luggar. Pixie och bob-frisyer som vi har sett på massa kändisar hänger kvar. Mycket snack om "the short black hairstyle" som blev modern mycket tack vare modellen Agyness Deyn.







Vad gäller färger tycker jag först och främst att man ska ha en man passar i, och inte bara tänka på vad som är trendigt just nu. Som Coco Chanel sa: "Fashion fades, only style remains the same".

Här får ni huvudtrenderna!

Mega-Blont! Love love love! Har nog blondorexi..



Honungs-blond, golden-blonde. Varmare variant!



Redhead! Fint med rött hår! Speciellt med blåa eller gröna ögon. Kolla bara Lily Cole!






Svart är alltid coolt, men alla kan inte ha det. Jag passar inte i det, även om jag tycker det är sjukt snyggt. Men om man är lite solbränd eller sminkar sig mycket kan man komma undan med det!





Enjoy!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0