Paris je t'aime!

Jag studerade till stylist på Istituto Marangoni i Paris under tre år. Det var det bästa jag har gjort i hela mitt liv. Paris är en fantastisk stad att bo i! Jag blev så otroligt inspirerad av att bo där under mina tre år, allt är vackert, från kakor, byggnader och parker till floden Seine och alla chica fransyskor. De är de tuffaste tanterna i världen! Samtidigt som de har en perfekt make-up, vacker klänning och en klassisk svinrygg är de livsfarliga. You don't mess with a french lady!


Här är en underbar Chanel annons från 1991! Fab!



Den franska stilen tycker jag är chic och självsäker. Tjejerna kör ofta sin egen stil som de verkligen passar i och följer inte trender slaviskt. De inser att inte alla passar i allt utan plockar det de verkligen är snygga i. Det tycker jag är underbart! Man ska känna sig själv och veta vad man passar i, vilka snitt och vilka färger som är mest smickrande. En smart konsument gör inte galna impulsköp! (Även om vi alla kan köpa sjukt opassande plagg under rean, jag tror det är adrenalinet som förblindar oss tillfälligt) Här får ni lite vackra Parisbilder att inspireras av! C'est chic!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0