Vårens Make-up

Pastell, pastell, pastell! Våren kommer och med den söta, pigga, friska pasteller. En stor trendsetter är som vanligt Dior's Pret-a-porter ch haute couture visningar i Paris. Det är supergrymma make-up artisten Pat MacGrath, en av mina absoluta favoriter! Hon sminkar på visningar till många olika designers varje säsong, och brukar kallas den mest inflytelserika make-up artisten i världen just nu.

Kolla in hennes fina 50- och 60-tals inspirerade make-up från catwalken, S/S2010 pret-a-porter och haute couture!




Pat MacGrath till höger!

Andra vackra sminkningar hon har gjort till Dior's visningar!






Är hon inte fantastisk?





Kommentarer
Postat av: Aimee

blev du inspirerad av mitt inlägg på bloggen;)



maassa 50-tal smink överallt..trött på d redan;)



pat mcgrath e asome,,tyvärr är det knappast hon som gör alla sminkningar,,vi får inte glömma "the little persons"

2010-03-10 @ 12:14:07
URL: http://prettybaby.blogg.se/
Postat av: Dyvecke

jag har haft henne som favorit i många år! hon har även utvecklat make-up till bland annat Armanis make-up som jag älskar. hon är ju ett "household name" i modebranschen! självklart sminkar hon inte 50 modeller till varje visning, hon är creative adviser och kommer fram till looken tillsammans med designern. hon är jäkligt cool i mina ögon! tycker det är skönt med riktigt färgglada sminkningar i vår, lite trött på nude- och eller sotat!

2010-03-10 @ 20:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0